Tweede Kamerlid Pieter Grinwis op bezoek

bezoek_pietergrinwis_2022.jpgmaandag 14 februari 2022 21:49

WALCHEREN – Zorg voor de schepping staat hoog in het vaandel van de ChristenUnie, ook lokaal hier in Veere. Om aandacht te vragen voor lokale klimaat issues hebben we als ChristenUnie Pieter Grinwis, Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie op 12 februari uitgenodigd voor een bezoek aan gemeente Veere.

Op zaterdag 12 februari bracht Pieter Grinwis om 11 uur een bezoek aan de gemeente Veere. Samen met een aantal kandidaatsraadsleden ging hij langs op de voormalige stortplaats Wielemaker in Koudekerke, die inmiddels is veranderd in een lokaal zonnepark. Het ChristenUnie-team heeft de initiatiefnemers uit Koudekerke en van duurzame energiecoöperatie Zeeuwind ontmoet.

Lijsttrekker van de CU Veere, René Molenaar vertelt: ‘Wij gebruiken dit thema om iets over onze standpunten met betrekking tot duurzaamheid kenbaar te maken. We willen Pieter graag laten zien dat we ook in Zeeland onze bijdrage leveren.’ De uitgangspunten van het Zonnepark Koudekerke passen op drie manier heel goed bij de waarden waar de CU in Veere voor staat:

• Een lokale aanpak van klimaatverandering
  • Opkomend vanuit de dorpsgemeenschap
  • Mooi ingepast in het landschap

Pieter Grinwis is woordvoerder duurzaamheid. Zijn motto is: ‘van klimaatdoelen naar klimaatdaden’. Pieter: ‘We moeten niet blijven steken bij discussies of het emissiereductiedoel nu 49, 55 of 60 procent is. Als we niet snel handelen en overgaan op daden, halen we het sowieso niet. We hebben dapperheid nodig in de politiek om echte stappen te zetten.’

Reacties op 'Tweede Kamerlid Pieter Grinwis op bezoek'